Penny Sparke: Design: historia wzornictwa. - Warszawa, 2012.
Lubimy kiedy otaczają nas rzeczy piękne, nadając często zwykłym przedmiotom użytkowym artystycznego sznytu. Wzornictwo staje się wtedy procesem, w którym my, jako odbiorcy aktywnie uczestniczymy. Od tego, jak mieszkamy i co nas otacza zależy nasze samopoczucie. Nie ma co ukrywać, że jest to też pewna forma rywalizacji społecznej. Media kształtują nasz gust nie tylko w sferze odbioru kultury, ale także w sferze naszej przestrzeni. Formy designu są narzucane i tylko od nas zależy czy je przyjmiemy i w jakim pozostaną kształcie? Aby wykształcić własny indywidualizm, pomocna okaże się książka Penny Sparke „Design: historia wzornictwa”. Autorka przystępnym językiem opowiada o najważniejszych etapach jego rozwoju. Prezentuje sylwetki projektantów takich jak: pomysłowy Thomas Chippendale, wysmakowany William Morris czy ekscentryczny Marcel Wanders. Ten ostatni jest autorem zadania, które może być mottem tej książki:
„Nasza w tym głowa, żeby stać się czarodziejami, błaznami, alchemikami, tworzyć nadzieje tam, gdzie jest tylko iluzja, tworzyć rzeczywistość, gdzie są tylko marzenia”.
Książka dostępna w Czytelni Głównej.