Facebook
A A A

Akcje: Europejski Tydzień Kodowania w jasielskiej Bibliotece

sobota, 17 października 2015

Za nami Europejski Tydzień Kodowania. W dniach 12-18 października 2015 w całej Polsce odbyło się ponad 2200 wydarzeń promujących naukę kodowania. Wśród nich warsztaty „Czytelnicy na tropie kodu” zorganizowane 17 października br. przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Jaśle.

Czym właściwie jest kodowanie? Dlaczego dzięki kodowaniu można rozwinąć logiczne myślenie? Jak poprawić jakość zdjęć i przygotować z nich kolaż czy pocztówkę? Z tymi pytaniami zmierzyli się uczestnicy warsztatów. W zajęciach „Czytelnicy na tropie kodu” wzięło udział ponad 30 osóbw różnym wieku.

Seniorzy poznali narzędzia internetowe – do kreatywnej zabawy jak Polona Typo, oraz przydatne na co dzień, np. Pixlr Express do edytowania zdjęć. Spróbowali również swoich siłw kodowaniu i po raz pierwszy wprawili w ruch sympatycznego kotka z programu Scratch do nauki kodowania. Mój kotek tańczy! Nie sądziłam, ze kiedyś nauczę się czegoś takiego  – opowiadała pani Irena.

W programie Scratch pracowała również młodzież oraz dzieci. Poznając zasady tworzenia gier, sterowania bohaterem oraz tworząc instrukcje warunkowe, rozwijali umiejętność logicznego myślenia i kreatywnego korzystania z technologii. Przy okazji, świetnie się przy tym bawili.  Mamy dwóch bohaterów, kota i myszkę, zobaczymy kto kogo złapie! – mówił Adam i Maciej.

Natomiast najmłodsi poznawali tajniki kodowania w programie Scratch Junior. Wykorzystując tablety stworzyli pierwsze gry i historyjki – Jakub samochodową przejażdżkę, Wiktor wyścig zwierząt, Iga własną wersję safari z mówiącymi zwierzątkami. Najbardziej podobało mi się podstawianie do bohaterów gry swojego głosu – powiedziała Iga.

Na zakończenie, podczas Otwartej Strefy Kodowania, odpowiadaliśmy na pytania rodziców na temat nauki kodowania, programów Scratch czy Scratch Junior, oraz projektu Mistrzowie Kodowania. Otwarta Strefa Kodowania była również okazją do sprawdzenia jakie prace przygotowali uczestnicy warsztatów oraz spróbowania swoich sił w przygodzie z nowymi technologiami.

Niesamowite, że dzieci stworzyły te gry i historyjki same – powiedziała mama jednego z uczestników – to ciekawe zajęcia, chciałabym, żeby syn miał więcej okazji do takiej nauki przez zabawę.