Facebook
A A A

Akcje: Kot, Mysz, pułapka i kodowanie

środa, 08 lipca 2015

Co jest potrzebne do tworzenia gry? Na czym polegają instrukcje warunkowe? Jak wykorzystać kolory do sterowania bohaterami? Odpowiedź na te pytania znają już uczestnicy II edycji programu Mistrzowie Kodowania w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle.

Za małymi programistami kolejne spotkania – 2, 7 i 8 lipca br. Dzieci pracowały nad nowymi projektami – „Labirynt” oraz „Kot zastawia pułapkę na Mysz”. W naszej grze bohater-kotek musi znaleźć wyjście z labiryntu. Skrypty ułożone są tak, że nie może wejść na czerwone pola – mówi Paweł. Nauczyłam się jak  wprowadzać do gry dwójkę bohaterów i programować ich zachowania – opowiada Patrycja. Używam skryptu „jeżeli” i „w przeciwnym razie” a komputer wie jak sterować bohaterami – dodaje.

Przygotowując projekt, uczestnicy dowiedzieli się do czego jest potrzebna w grach pamięć, czym są zmienne i dlaczego warto wprowadzić do gry elementy losowania. Mali programiści nauczyli się również tworzyć kolejne etapy gry. W moim labiryncie bohater przechodzi przez cztery plansze, a każda z nich jest trudniejsza – mówi Jakub.

Przed Mistrzami z jasielskiej Biblioteki kolejne spotkania oraz uroczyste zakończenie wakacyjnej edycji programu.