Facebook
A A A

Akcje: Włącz się w Sieć!

piątek, 28 marca 2014

Internetowe gry, krzyżówki i łamigłówki, e-wolontariat dla seniorów, wyszukiwarka stypendiów dla uczniów – za nami Tydzień z Internetem 2014. Wszyscy, którzy odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną w Jaśle w dniach 24-28 marca mieli okazję przekonać się o możliwościach Internetu.

Seniorzy i osoby dorosłe wzięły udział w warsztatach internetowych, podczas których dowiedzieli się jak wyszukiwać wartościowe treści w Internecie – uczestnicy odwiedzili m.in.: wirtualne muzea, sprawdzili jak posługiwać się internetowymi mapami i gdzie znaleźć wiadomości, prognozę pogody czy krzyżówki i łamigłówki. Była również okazja do wysłuchania wykładu on-line przygotowanego przez Fundację Orange i poświęconego m.in.: stawianiu pierwszych kroków w Internecie i wolontariatowi dla seniorów.
Młodzież odkrywała możliwości Internetu i nowych technologii podczas spotkania „ZaGRAJ w przyszłość!” poświęconego rozwojowi edukacyjnemu i zawodowemu. Uczniowie jasielskich szkół ponadgimnazjalnych poznali internetowe narzędzie do badania predyspozycji zawodowych, wyboru szkoły czy poszukiwaniu stypendiów, m.in.: praca-enter.pl czy mojestypednium.pl. Uczestnicy dowiedzieli się również jak kojarzyć swoje zasoby osobiste z konkretnymi zawodami.
Natomiast najmłodsi wzięli udział w specjalnym spotkaniu Klubu Sieciaka – „Co z Ciebie wyrośnie” poświęconemu odkrywaniu niecodziennych i zaskakujących zawodów. Dzieci odszyfrowały tajemnicę takich zawodów jak pisarz-widmo, sufler czy grafolog, a w zabawie „Mam talent do…” sprawdziły jakie w nich drzemią umiejętności i talenty.  Na zakończenie uczestnicy dzielnie rywalizowali w internetowej grze „Co z Ciebie wyrośnie” wcielając się w fantazyjne zawody np. organizatorka szaf, latarnik czy nasłuchiwaczka kosmosu.

„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska akcja, wspierana przez Neelie Kroes, Wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej i Komisarz Unii ds. Agendy Cyfrowej. Celem tegorocznej edycji jest pokazanie, jak Internet i znajomość nowych technologii pomagają w poszukiwaniu pracy. W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.