Nauczmy dzieciaki programować – powiedział Mitch Resnick, twórca języków i narzędzi programowania dedykowanych dzieciom. Biblioteczne Sieciaki podchwyciły tę myśl i podczas ostatniego spotkania Klubu Sieciaka – 17 grudnia 2013 r. – spróbowały swoich sił jako mali programiści.
Na początek nauka „ożywiania” postaci, bez których nie obędzie się żadna gra. Klubowicze wykorzystując komendy programowania z programu Scratch, tworzyli krótkie historie dla swoich postaci – lew Maksia witał się i życzył „Wesołych świąt”, a małpka Ani spacerowała i grała na bębenku. Później Sieciakowi klubowicze pracowali nad interaktywnymi kartkami świątecznymi – nie zabrakło choinki z świątecznymi prezentami czy Mikołaja spacerującego wśród płatków śniegu. Na mojej kartce świątecznej jest choinka a pod nią prezent, który rośnie – opowiadał Adaś – z każdym kliknięciem robi się coraz większy!.
Zabawa w programistów uświadomiła dzieciom, że każdy program i gra komputerowa z której korzystają ma swojego autora, do tworzenia programów używa się specjalnych języków a przede wszystkim, że każdy z nich może spróbować stworzyć proste gry czy interaktywne opowieści. Język programowania to trochę jak język angielski czy niemiecki, tyle, że tutaj rozmawiamy z komputerem – powiedziała Ania. A dziewczynki też mogą tworzyć programy – dodała na zakończenie.