Jakie jest powiązanie między wiejskim gospodarstwem, folkiem, odpustami i ich kramarskim charakterem, festynami i próbą rozgryzienia fenomenu disco polo? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy spotkania Klubu Inicjatyw Artystycznych WSCHÓD w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle, które odbyło się 16 maja 2014 r.
Zaproszonym gościem był Janusz Radwański (ur.1984r. w Kielcach) poeta, jak sam o sobie pisze „hodowca owiec, drumlista uliczny, separatysta kalenberski”. Publikował m.in. w „Frazie”, „Toposie”, i „Przeglądzie Powszechnym”. Zadebiutował tomikiem „ Księga wyjścia awaryjnego” . Prowadzi blog oraz jest współtwórcą audycji „Wszystko jest folkiem” w radiu „Studnia”. Basista grupy „Hadra”. Uczestnicy spotkania mieli przyjemność wysłuchania wierszy z najnowszego tomiku Radwańskiego pod intrygująco-śmiesznym tytułem „Chałwa zwyciężonym”. Jak pisze o nich krytyk literacki Joanna Mueller: „wiersze, które się nie pindrzą, nie mizdrzą, nie udają, nie kokietują, nie napinają sztucznie wątłych muskułów sensu. Wiersze po ludzku mądre, krzepkie i krzepiące, a jednocześnie zadziorne, podszyte dziecięcą brawurą i beztroską anarchią. Wiersze, które nie szeleszczą papierem, ale dają się dotknąć w tkliwą surowiznę. Uwielbiam przewrotny, niewyreżyserowany dowcip Radwańskiego, jego oko mistyka codzienności, a także jego czułość wobec opisywanego świata i otwartą zgodę na to, co się – w życiu i w piśmie – przydarza”. Poezja do poczytania wszędzie i o każdej porze. Jak to ujął sam Radwański: „Chałwa miała być książką dającą się czytać w pociągu i w ogóle wszędzie tam, gdzie czyta się inaczej niż w sali wykładowej, bunkrze sztuki czy w innym tam (z całym szacunkiem) muzeumie literatury reanimowanej.” U końca spotkania uczestnicy poznali odpowiedź na pytanie o kontrowersyjny tytuł tomiku, która jest umieszczona na samym jego początku: „Poradnik. Jak nie dawać sie rozpaczy? Jak najdłużej.”
Podczas spotkania poruszono również kwestie znaczenia internetu, który daje szybki i łatwy dostęp do wierszy uznanych, jak i początkujących, dobrze rokujących poetów. Zastanawiano się także nad rolą portali literackich w kształtowaniu języka i warsztatu osób rozpoczynających przygodę z poezją.