Czy da się stworzyć grę komputerową, która będzie jednocześnie wciągająca i pożyteczna? Czy mogą to zrobić dzieci? Jasne, że tak! 16 stycznia w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle odbyło się spotkanie Klubu Sieciaka, podczas którego mali klubowicze pracowali nad stworzeniem edukacyjnej gry komputerowej.
Zadaniem uczestników było stworzenie projektu gry, która pomaga w nauce języka angielskiego. Żeby zainspirować ich do działania rozpoczęliśmy zajęcia od przeglądu internetowych gier tego typu – klubowicze korzystali między innymi z interaktywnego podręcznika języka angielskiego Fun English.pl.
Potem przyszedł czas nad dyskusję nad naszą wymarzoną grą i w końcu na wspólne rysowanie projektów gier. Mali projektanci pracowali w grupach nad bohaterem i kolejnymi poziomami gry. Wpadłyśmy na pomysł, że bohaterem gry może być ludzik przypominający Sieciaka – powiedziały Kasia i Iza. My tworzymy misje, w której bohater idzie na spacer i musi przygotować się do wyjścia w zależności od pogody. Dzięki temu można poznawać słówka związane np. z pogodą i ubraniem – opowiadali o swoim projekcie Kuba i Tomek.
Uczestnicy sprawdzili się w roli projektantów gier, a przede wszystkim świetnie się bawili. Pierwszy raz możemy nie tylko grać w gry, ale też je wymyślać! Bohater, misje do przejścia, punkty do zebrania, wszystko zależy od nas – relacjonował na zakończenie Michał.