W Bibliotece wszystko gra! 4 czerwca b.r w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle zgromadzili się mali uczestnicy Klubu Sieciaka, by wraz z rodzicami i bliskimi, świętować zwycięstwo w ogólnopolskim konkursie FunGra, zorganizowanym przez firmę Funmedia oraz Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Konkursowe zadanie polegało na zaprojektowaniu edukacyjnej gry komputerowej, która ułatwiłaby naukę języka angielskiego dzieciom w wieku 6-8 lat a projekt gry „wyGRAJ angielski z Mambim!” przygotowany przez jasielskie Sieciaki zajął II miejsce. Najbardziej podobało nam się, że mogłyśmy same wybrać bohatera gry – opowiadały Iza i Kasia – zdecydowałyśmy, że bohaterem będzie wesoły królik Mambi. Stworzenie dobrej gry nie jest wcale łatwe, musieliśmy opracować aż trzy poziomy przygód bohatera – relacjonował konkursowe zadania Jakub.
Autorzy zwycięskiego projektu: Jakub i Tomasz Bartkowscy, Izabela Dubiel, Michał i Paweł Ledziński, Izabela Mosoń, Anna Stasiak, Michał Szpak i Katarzyna Wygonik zostali nagrodzeni zestawami edukacyjnymi i dyplomami przygotowanymi przez bibliotekę oraz interaktywnym kursem języka angielskiego Fun English ufundowanym przez organizatorów konkursu. W moim zestawie jest Harry Potter i to strzał w dziesiątkę, bo właśnie czytam tą książkę z mamą – powiedział Michał.
Mali klubowicze nie tylko odebrali nagrody i wyróżnienia ale sami również podziękowali innym osobom związanym z działaniami Klubu Sieciaka. Specjalne podziękowania za "100% serca i zaangażowania" otrzymała m.in.: wolontariuszka Beata Sychta.
Spotkanie było również okazją do rozmowy z rodzicami i dziećmi o aktywnościach w jakich uczestniczą w Klubie Sieciaka. Okazało się, że dla dzieci klubowe spotkania to czas dobrej zabawy, rywalizacji i niebanalnych rozrywek – najbardziej podobały mi się zajęcia, na których wybieraliśmy zawody przyszłości, fajne jest to, że możemy i grać i tworzyć gry, poznajemy Internet – opowiadali mali klubowicze. Dla rodziców natomiast Klub Sieciaka to przede wszystkim przestrzeń edukacji dotyczącej m.in.: bezpieczeństwa w Internecie, ciekawych gier edukacyjnych, narzędzi do programowania czy wyszukiwania informacji.